Jak podat stížnost
(postup pro vyřizování stížností se řídí zákonem č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování)
• Stížnosti jsou přijímány v písemné podobě.
Je možné využít tento tiskopis:
WORD - Záznam o podání stížnosti
• Stížnost může podat:
1) pacient, dárce, příjemce laboratorních služeb,
2) zákonný zástupce pacienta nebo opatrovník pacienta,
3) osoba blízká v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel,
4) osoba zmocněná pacientem.
Pokud je podávána stížnost za pacienta, musí být patrný vztah k pacientovi a důvod proč podává stížnost jiná osoba než pacient.
Pokud podává stížnost osoba, která je zmocněna pacientem, k podané stížnosti přikládá plnou moc k tomuto úkonu – není nutné úřední ověření.
• Stížnost lze zaslat na tyto adresy:
- Nemocnice Karviná – Ráj, příspěvková organizace, Vydmuchov 399/5, Ráj, 734 01 Karviná,
- na email Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.,
- do datové schránky 2bqk6mu.
• Dalším místem pro podání písemné stížnosti je:
- podatelna,
- sekretariát ředitele,
- kancelář manažera nebo referenta kvality,
- kancelář ombudsmana,
- kterékoliv oddělení nemocnice (zde především v odpoledních a nočních hodinách a ve dnech pracovního volna).
• Stížnost musí být:
- čitelná,
- srozumitelná – z obsahu musí být zřejmé, čeho se týká; datum, ke kterému se událost vztahuje a pracoviště, kterého se stížnost týká,
- fyzická osoba uvede ve stížnosti jméno, příjmení, případně datum narození a kontaktní adresu, na kterou bude odpověď na stížnost zaslána,
- v případě, že je požadováno zaslání odpovědi e-mailem, stěžovatel uvede i telefonní číslo z důvodu zaslání odpovědi zabezpečeným způsobem.
• Vyřizování stížností
- Stížnosti jsou vyřizovány na základě řádného prošetření. Je-li to s ohledem na charakter stížnosti vhodné, je stěžovateli navrhnuto ústní projednání stížnosti.
- Stížnost je vyřízena do 30 dnů ode dne jejího obdržení; v odůvodněných případech může nemocnice lhůtu prodloužit o dalších 30 dnů. O prodloužení lhůty je stěžovatel písemně informován.
- S výsledkem šetření stížnosti je stěžovatel seznámen písemným vyrozuměním.
- V případě opakovaného podání stížnosti se prověřuje, zda podání obsahuje nové skutečnosti. Pokud tomu tak není, je stěžovateli oznámeno, že nebyly shledány důvody se stížností dále zabývat.
- Pokud osoba, která podala stížnost, s jejím vyřízením nesouhlasí, může podat stížnost Krajskému úřadu Moravskoslezského kraje (je nutno uvést důvody nesouhlasu s vyřízením stížnosti).
- Pokud je přijata anonymní stížnost, o šetření takovéto stížnosti rozhodne dle závažnosti sdělení ředitel nemocnice.