Veškeré
opravy výsledkových listů provádějí jen pověření pracovníci
s přístupovými právy v OpenLIMS. Opravu výsledků schvaluje
vedoucí laboratoře.
Oprava
výsledkových listů v OPEN LIMs zahrnuje:
- oprava jména a příjmení
- oprava rodného čísla
- oprava pojišťovny
-
oprava oddělení a lékaře
V případě komunikace mezi dvěma systémy
OpenLIMS a AKORD probíhá synchronizace dat. Po opravě rodného čísla nebo jména pacienta dojde k automatické
synchronizaci dat s OpenLIMS. Oprava na straně OpenLIMS tudíž není nutná.
K synchronizaci dat nedojde v případě změny pojišťovny nebo oddělení.
V případě,
že jde o žádanky pacientů z externích ambulancí, musí být příslušné opravy
provedeny na straně OpenLIMS.
1. Po
zjištění odeslání chybného výsledku je o této situaci telefonicky informováno
oddělení (hlásí pracovník, který odeslal chybný výsledek).
2. Chybný
výsledek je vytištěn.
3. Opraven
v OpenLIMS a exportován na oddělení (změna výsledku a autor změny jsou
zaznamenány v OpenLIMS v Historii žádanky)
4. Vytištěn
opravený výsledek (s poznámkou „Opravený výsledek“ do Memo
k žádance)
5.
Oba tyto výsledky se archivují na oddělení u vedoucího
laboratoře v rámci PROTOKOLU O NESHODĚ
(NO/PO), který vypracovává vedoucí laboratoře.
Pozn. V případě, že mezi zjištěním chyby proběhl tisk výsledkových listů, je třeba zadržet výtisk chybného výsledku.