Změny výsledků a nálezů

 

   

Veškeré opravy výsledkových listů provádějí jen pověření pracovníci s přístupovými právy v OpenLIMS. Opravu výsledků schvaluje vedoucí laboratoře.

 

Oprava výsledkových listů v OPEN LIMs zahrnuje:

 

 A. Oprava identifikace pacienta

- oprava jména a příjmení

- oprava rodného čísla

- oprava pojišťovny

- oprava oddělení a lékaře 

ELEKTRONICKÉ ŽÁDANKY

V případě komunikace mezi dvěma systémy OpenLIMS a AKORD probíhá synchronizace dat. Po opravě    rodného čísla nebo jména pacienta dojde k automatické synchronizaci dat s OpenLIMS. Oprava na straně OpenLIMS tudíž není nutná.

K synchronizaci dat nedojde v případě změny pojišťovny nebo oddělení.

ŽÁDANKY Z EXTERNÍCH AMBULANCÍ

V případě, že jde o žádanky pacientů z externích ambulancí, musí být příslušné opravy provedeny na straně OpenLIMS.

 

B. Oprava výsledkové části

  

1.                                Po zjištění odeslání chybného výsledku je o této situaci telefonicky informováno oddělení (hlásí pracovník, který odeslal chybný výsledek).

2.                                Chybný výsledek je vytištěn.

3.                                Opraven v OpenLIMS a exportován na oddělení (změna výsledku a autor změny jsou zaznamenány v OpenLIMS v Historii žádanky)

4.                                Vytištěn opravený výsledek (s poznámkou „Opravený výsledek“ do Memo k žádance)

5.      Oba tyto výsledky se archivují na oddělení u vedoucího laboratoře v rámci PROTOKOLU O NESHODĚ (NO/PO), který vypracovává vedoucí laboratoře.

 

Pozn. V případě, že mezi zjištěním chyby proběhl tisk výsledkových listů, je třeba zadržet výtisk chybného výsledku.