Veškeré
opravy výsledkových listů provádějí jen pověření pracovníci
s přístupovými právy v OpenLIMS. Opravu výsledků schvaluje
vedoucí laboratoře.
Oprava
výsledkových listů v OPEN LIMs zahrnuje:
- oprava jména a příjmení
- oprava rodného čísla
- oprava pojišťovny
-
oprava oddělení a lékaře
V případě komunikace mezi dvěma systémy
OpenLIMS a AKORD probíhá synchronizace dat. Po opravě rodného čísla nebo jména pacienta dojde k automatické
synchronizaci dat s OpenLIMS. Oprava na straně OpenLIMS tudíž není nutná.
K synchronizaci dat nedojde v případě změny pojišťovny nebo oddělení.
V případě,
že jde o žádanky pacientů z externích ambulancí, musí být příslušné opravy
provedeny na straně OpenLIMS.
1.
Po zjištění odeslání chybného výsledku je o této situaci
telefonicky informováno oddělení (hlásí pracovník, který odeslal chybný
výsledek).
2.
Chybný výsledek je vytištěn.
3.
Opraven v OpenLIMS a exportován na oddělení (změna
výsledku a autor změny jsou zaznamenány v OpenLIMS v Historii
žádanky)
4.
Vytištěn opravený výsledek (s poznámkou
„Opravený výsledek“ do Memo k žádance)
5. Oba tyto výsledky se archivují na oddělení u vedoucího
laboratoře v rámci PROTOKOLU O NESHODĚ
(NO/PO), který vypracovává vedoucí laboratoře.
Pozn. V případě, že mezi zjištěním chyby proběhl tisk výsledkových listů, je třeba zadržet výtisk chybného výsledku.